wędrówka

Krótkie spacery w okolicach Wakatipu

Okolica Wakatipu oferuje wiele krótkich i dłuższych szlaków o różnej trudności, od wspinaczek na szczyty, po spacery przy jeziorze, wszystkie ze spektakularnymi widokami. Mając kilka wolnych dni zdecydowaliśmy się pokontemplować nad pięknem tego rejonu, niewiele spacerując, a mając czas na podziwianie i odpoczynek.

Naturalne piękno Parku Narodowego Mount Aspiring

Odległe obszary dzikiej przyrody, długie doliny rzeczne, wysokie góry, majestatyczne lodowce, czyste alpejskie jeziora w trzecim co do wielkości parku narodowym w Nowej Zelandii. To raj dla miłośników wędrówek z dużą ilością krótkich i długich szlaków oferujących zapierające dech w piersiach krajobrazy.

Jednodniowe wędrówki w Nowej Zelandii

Po przebyciu paru kilkudniowych tras pieszych na północy Wyspy Południowej zdecydowaliśmy się przenieść nieco dalej na południe Nowej Zelandii. Podzieliliśmy drogę na kilka etapów, zatrzymując się w niektórych miejscach na dzień lub dwa. Wykorzystaliśmy tę okazję na kilka krótkich, jednodniowych spacerów, bez ciężkich plecaków.

Skarby dzikiej przyrody w Parku Narodowym Kahurangi

Park narodowy Kahurangi jest drugim co do wielkości parkiem narodowym w Nowej Zelandii. W języku maoryskim Kahurangi oznacza „cenne posiadanie”, co oddaje różnorodność formacji, rodzimych roślin i unikalnych gatunków ptaków. Znaczna część tego obszaru to nietknięta dzicz o wyjątkowych krajobrazach, najstarszych skałach, szczelinach i lejach krasowych, niedostępnych wąwozach rzecznych, alpejskich łąkach i trawiastych płaskowyżach.

Marlborough Sounds z dwóch perspektyw

Opuszczając Wellington i kierując się na Wyspę Południową, nie mieliśmy najmniejszego pojęcia co będziemy dalej robić. Siedząc na terminalu promowym w Picton, czekając, aż miasto się obudzi, czytając ulotki i patrząc na mapę, wpadliśmy na pomysł, aby przejść szlak Queen Charlotte Track.

Piesze wędrówki w Parku Narodowym Tongariro

Uznane za jedną z najlepszych jednodniowych wypraw w Nowej Zelandii, przejście Tongariro Alpine Crossing przyciąga wielu turystów. W pogodny dzień na szlaku może być nawet 2 tysiące maszerujących osób, większość zaczynających od parkingu Mangatepopo od zachodniej strony.

Cztery Pory Roku w Cztery Miesiące – Odcinek 14

Słońce rano nas nie obudziło, ale to tylko dlatego, że chowało się za drzewami. Dzień zapowiadał się jednak nie najgorzej. Co najważniejsze rano nie padało, a my mieliśmy sporo rzeczy do zrobienia. Zjedliśmy śniadanie w namiocie i potem zabraliśmy się oporządzenie paczki, parcelowanie orzeszków, pakowanie i przepakowywanie.

Cztery Pory Roku w Cztery Miesiące – Odcinek 13

Dobrze I przyjemnie wstaje się w domku. Zjedliśmy lekkie śniadanie, spakowaliśmy się, posprzątaliśmy i czekaliśmy na otwarcie pobliskiego sklepu. Wtedy też dowiedzieliśmy się, że nie byliśmy sami na kempingu, bo sezonowo mieszkała jeszcze dwójka mężczyzn pracujących w okolicznych lasach.