Piesze wędrówki w Kraju Długiej Białej Chmury

W Kraju

Długiej Białej Chmury

O Wyprawie

W Nowej Zelandii byliśmy od 26.11.2017 do 05.02.2018 roku. Jedną z naszych głównych aktywności były oczywiście piesze wędrówki. Nowa Zelandia ma do zaoferowania przepiękne trasy w wyjątkowych i ciekawych miejscach, pełnych zapierających dech w piersiach widoków. Przemieszczaliśmy się od jednego parku narodowego do kolejnego i spędzaliśmy kilka dni na odkrywaniu ich skarbów. Przemierzyliśmy najstarszy i oszałamiająco piękny Park Narodowy Tongariro, unikalny rodzimy las na cudownym szlaku Queen Charlotte Track, złote, piaszczyste plaże Wielkiego Szlaku Wybrzeża Abel Tasman, niesamowicie zielone doliny odludnego Parku Narodowy Kahurangi, wysokie góry i zjawiskowe doliny rzeczne Parku Narodowego Mount Aspiring. Zobaczyliśmy fascynujący teren lodowcowy z majestatycznym lodowcem Franz Josef Glacier. Zwiedziliśmy urokliwe zakątki alpejskiego regionu z panoramicznymi widokami na okolice Wanaka oraz zadziwiająco piękne okolice Queenstown, czyli stolicy sportów, atrakcji i aktywności plenerowych.

PAŃSTWANowa Zelandia
DATAmiędzy 12 Grudzień 2017 – 30 Styczeń 2018
CZAS TRWANIAod 1 do 6 dni
DŁUGOŚĆ TRASYłącznie 713 kilometrów
SPOSÓBpiesza wędrówka
NOCLEGIw namiocie na dziko, w namiocie na kempingu, w chatce górskiej

Notatki z podróży

Skarby dzikiej przyrody w Parku Narodowym Kahurangi

Park narodowy Kahurangi jest drugim co do wielkości parkiem narodowym w Nowej Zelandii. W języku maoryskim Kahurangi oznacza „cenne posiadanie”, co oddaje różnorodność formacji, rodzimych roślin i unikalnych gatunków ptaków. Znaczna część tego obszaru to nietknięta dzicz o wyjątkowych krajobrazach, najstarszych skałach, szczelinach i lejach krasowych, niedostępnych wąwozach rzecznych, alpejskich łąkach i trawiastych płaskowyżach.